Lysanne

20-11-2017

Vind hier het verhaal van Lysanne.


Vraag 1: Wie ben je?

  •  Ik ben Lysanne en ben 14 jaar.

Vraag 2: Hoe groot is je bocht?

  • 90 graden kyphose en rechts om 72 graden.

Vraag 3: Draag je een brace of een ander korset?

  • Nee, ik draag geen korset of iets anders. Ik heb wel een soort korset gehad met een hoofdsteun eraan. 

Vraag 4: Doe je aan een sport? Zo ja, hoe gaat dat met je rug?

  • Ik ben fanatiek met paardrijden. Ik moet wel uitkijken op welk paard ik stap. Ik houd het niet langer vol dan 3/4 uur.

Vraag 5: Zit je bij een speciale kliniek of fysio? Zo ja, werkt het voor jou? 

  • Ik ga naar de chiropractor. Het helpt echt heel goed en het gaat steeds beter sinds ik onder behandeling ben. 

Vraag 6: Onder welk ziekenhuis ben je in behandeling?

  • Ik zit onder behandeling bij het Kinder Spital ik Zwitserland, omdat in Nederland te veel Risico's aan zaten. Ik heb in 2009 er drie maanden gelegen en 2 operaties gehad. Nu gaat alles goed met me en kan ik bijna alles weer doen.

Vraag 7: Denk je dat je geopereerd gaat worden? Ben je al geopereerd, hoe gaat het nu?

  • Ik ben nu 9 keer geopereerd. Het gaat super goed met mij. Ik kan weer sporten en naar school. Als ik moe ben, is school lastig, dan krijg ik veel pijn.

Vraag 8: Waar zie jij jezelf in 10 jaar met je scoliose?

  • Ik hoop dat ik over 10 jaar een leuke baan heb. Ik hoop ook op minder pijn. Ik hoop dat ik ook nog veel kan doen. 

Vraag 9: Denk je dat je je droombaan kan uitvoeren met je scoliose?

  • Nee, helaas kan ik dat niet, omdat ik als ik verder wil in de paardenwereld ik een gezonde rug nodig heb.

Ontzettend bedankt Lysanne.

#ProudScolifighter


Scoliose.nl
Follow us on Instagram!
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin