Shauni

27-11-2017

Vind hier Shauni haar verhaal.

Vraag 1: Wie ben je?

  • Ik ben shauni Auweryckx en ben 18 jaar en heb een ernstige scoliose. 

Vraag 2: Hoe groot is je bocht?

  • Mijn bocht is nu 15° graden, in het begin toen het ontdekt werd was mijn bocht 65° graden scheef.

Vraag 3: Draag je een brace of een ander korset?

  •  Ik draag geen korset, in het begin droeg ik een korset en moest ik 20 uur dragen, maar vaak was het minder dan 20 uur dat ik hem droeg. 'S nachts moest ik mijn korset ook aan doen.

Vraag 4: Doe je aan een sport? Zo ja, hoe gaat dat met je rug?

  • Ik doe zelf geen sport, maar op school krijgen we turnen en daar doe ik soms mee als mijn rug het toelaat. Als ik mee doe, moet ik vaak stoppen, omdat ik pijn heb in mijn rug. Ik mag zelf niet veel sporten en kan ook niet veel doen. Vroeger heb ik 7 jaar niet mogen sporten.

Vraag 5: Zit je bij een speciale kliniek of fysio? Zo ja, werkt het voor jou?

  •  Ik zit niet bij een speciale kliniek of fysio. Na mijn operatie in het ziekenhuis kwam er altijd iemand van de kine. 

Vraag 6: Onder welk ziekenhuis ben je in behandeling?

  • Ik word behandeld in het Universitair ziekenhuis te Gent. Het is een heel goed ziekenhuis. Ik zit er al jaren en nog geen één klacht gehad.

Vraag 7: Denk je dat je geopereerd gaat worden? Ben je al geopereerd, hoe gaat het nu?

  • Ik ben al geopereerd geweest. 13 keer om juist te zijn. Mijn eerste operatie was ik 8 jaar, en mijn laatste was ik 12. Om de 6 maanden werd ik geopereerd, toen ik 12 jaar was had ik mijn 10e operatie, maar toen heb ik de ziekenhuisbacterie opgelopen en een infectie aan mijn snee, waardoor ik in 3 weken tijd 3 operaties moest ondergaan. Elke keer voor het spoelen met 10 liter isobetatine en 6 liter water. Hoe het nu met mij gaat, veel beter, soms nog veel pijn als ik te lang neerzit of te lang recht staat. Momenteel hoef  ik geen operatie meer te ondergaan en dat vind ik goed.

Vraag 8: Waar zie jij jezelf in 10 jaar met je scoliose?

  • Waar ik mezelf zie binnen 10 jaar, ik hoop dat het dan nog steeds even goed gaat met me als nu, soms met veel pijn maar dat blijft. En dat mijn scoliose bocht tegen dan al verminderd is, en hopen dat ik kinderen heb en mijn droombaan kan uitvoeren. 

Vraag 9: Denk je dat je je droombaan kan uitvoeren met je scoliose?

  • Mijn droombaan is kinderverzorgster zijn. Mijn ouders en ik weten ook dat het moeilijk zal gaan worden, maar opgeven doe ik niet. Ik studeer momenteel verzorging, velen zeggen dat ik beter en andere richting zou studeren door mijn rug, maar dan zeg ik als ik nu eenmaal moet kijken naar mijn rug kan ik beter niks gaan doen, en voor de kinderen zorgen is mijn droombaan moeilijk zal het zijn, maar blijven doorgaan en vooral niet opgeven.

Ontzettend bedankt Shauni.

#ProudScolifighter

Scoliose.nl
Follow us on Instagram!
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin