Saskia

29-11-2017

Vind hier Saskia haar verhaal.

Vraag 1: Wie ben je?

  • Ik ben Saskia Sluijsmans en ik ben 12 jaar.

Vraag 2: Hoe groot is je bocht?

  • Mijn bocht was bijna 90 graden en nu na de operatie nog ongeveer 20/30 graden. 

Vraag 3: Draag je een brace of een ander korset?

  • Nee, ook nooit gedaan we hebben gelijk voor een operatie gekozen, sinds dat er een kans is dat de brace niet werkt en dan hebben we dat voor niets gedaan. 

Vraag 4: Doe je aan een sport? Zo ja, hoe gaat dat met je rug?

  • Ik gym gewoon mee op school en dat gaat wel. Ik heb namelijk nog geen goede conditie, dus kan bijvoorbeeld niet altijd mee rennen.

Vraag 5: Zit je bij een speciale kliniek of fysio? Zo ja, werkt het voor jou?

  •  Nee, ik zat voor de operatie wel bij een fysio, omdat ik op gang moest komen en dat heeft wel gewerkt. 

Vraag 6: Onder welk ziekenhuis ben je in behandeling?  

  •  Ik ben behandeld in het WKZ (Wilhelmina Kinder Ziekenhuis).

Vraag 7: Denk je dat je geopereerd gaat worden? Ben je al geopereerd, hoe gaat het nu?

  • Ik ben al geopereerd en het gaat nu enorm goed. Ik heb ook bijna nergens meer last van. 

Vraag 8: Waar zie jij jezelf in 10 jaar met je scoliose?

  • Ik ben dan waarschijnlijk aan het studeren voor mijn droom baan : Internationale Binnenhuis architect. 

Vraag 9: Denk je dat je je droombaan kan uitvoeren met je scoliose?

  • Ja, ik denk dat dat wel makkelijk gaat. Je hoeft bij binnenhuis architectuur alleen te inrichten en meten, dus je hoeft in prencipe niet heel veel te doen. Hahaha!

Ontzettend bedankt Saskia.

#ProudScolifighter

Scoliose.nl
Follow us on Instagram!
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin