Elvire

28-11-2017

Vind hier het verhaal van Elvire.

Vraag 1: Wie ben je?

  • Ik ben Elvire en ik ben 15 jaar oud. Ik woon in Zwolle, en heb een scoliose. 

Vraag 2: Hoe groot is je bocht?

  • De laatste keer dat we hebben gekeken hoe groot mijn bocht was, was hij 72.1 graden. Maar de laatste keer dat we hebben gekeken hoe groot de bocht was is al een jaar geleden, dus waarschijnlijk is de bocht al een stuk verder gegroeid. 

Vraag 3: Draag je een brace of een ander korset?

  • Ik draag geen brace of een ander soort korset omdat mijn bocht daar te groot voor is, daarom word ik in begin februari geopereerd. 

Vraag 4: Doe je aan een sport? Zo ja, hoe gaat dat met je rug?

  • Ik heb op een dansschool gedanst wat nu helaas te zwaar is geworden qua pijn in mijn rug, dus nu dans ik alleen thuis 

Vraag 5: Zit je bij een speciale kliniek of fysio? Zo ja, werkt het voor jou?

  • Ik zit niet bij een speciale kliniek of fysio. 

Vraag 6: Onder welk ziekenhuis ben je in behandeling?

  • Ik ben bij Isala ziekenhuis in Zwolle in behandeling, en word daar ook geopereerd. 

Vraag 7: Denk je dat je geopereerd gaat worden? Ben je al geopereerd, hoe gaat het nu?

  •  Ik word inderdaad geopereerd in begin februari. 

Vraag 8: Waar zie jij jezelf in 10 jaar met je scoliose?

  • Ik hoop goed herstelt van de komende operatie, en geen last meer van pijn. 

Vraag 9: Denk je dat je je droombaan kan uitvoeren met je scoliose?

  •  Ik denk het wel, mijn droombaan is in de daklozenopvang wat dus fysiek niet super zwaar is. 
Scoliose.nl
Follow us on Instagram!
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin