Jenell

28-11-2017

Vind hier het verhaal van Jenell.

Vraag 1: wie ben je?

  • Ik ben Jenell Oomen en ik ben 16 jaar oud. 

Vraag 2: Hoe groot is je bocht?

  • Ik heb/had drie bochten, waarvan de grootste 68 graden was en de andere 10 en 40.

Vraag 3:  Draag je een brace of een ander korset?

  • Ik moest een jaar lang 20 uur per dag een brace dragen, dus er ook mee slapen.
    Ik vond het helemaal niet lekker lopen en ik schaamde me er best wel voor op school. Ik droeg hem dus ook alleen s'nachts, want dan vond ik het nog best wel lekker zitten. 

Vraag 4: Doe je aan een sport? Zo ja, hoe gaat dat met je rug?

  • Ik deed aan paardrijden voor en na mijn operatie, maar ik kreeg altijd pijn na het paardrijden, dus ik ben er mee gestopt en wie weet dat ik later weer kan rijden! 

Vraag 5: Zit je bij een speciale kliniek of fysio? Zo ja, werkt het voor jou?

  • Ik zit bij een fysio die meerdere mensen met scoliose heeft behandeld en ze werkt ook met top sporters. Ik ken haar van de dansschool van me zusje.

Vraag 6: Onder welk ziekenhuis ben je in behandeling?

  • Ik ben geopereerd in het VUMC en ik ben heel blij hoe ze het daar doen! 

Vraag 7: Denk je dat je geopereerd gaat worden? Ben je al geopereerd, hoe gaat het nu?

  • Ik ben nu 2,5 jaar geleden geopereerd en ik ben heel tevreden met het resultaat. Mijn bocht was zo heftig dat hij nog steeds weer toeneemt en misschien krijg ik in de  toekomst een 2e operatie... 

Vraag 8: Waar zie jij jezelf in 10 jaar met je scoliose?

  • Ik denk dat ik over 10 jaar al een 2e operatie gehad heb. Ik hoop dan een kind te hebben en ben/ga ik trouwen en geen last of minder last heb van m'n rug!

Vraag 9: Denk je dat je je droombaan kan uitvoeren met je scoliose?

  • Dat weet ik wel zeker! Ik wil stewardess en/of kapster worden en dat kan prima met scoliose. 


Ontzettend bedankt Jenell

#ProudScolifighter!

Scoliose.nl
Follow us on Instagram!
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin