Noa

28-11-2017

Vind hier Noa haar verhaal.

Vraag 1: Wie ben je?

  • Hey! Mijn naam is Noa, ik ben 14 jaar (bijna 15) en zit in de vierde van havo. 

Vraag 2: Hoe groot is je bocht?

  • Op dit moment weet ik niet precies hoe groot mijn bocht is, want ik heb al een tijd geen röntgenfoto gemaakt. De laatste keer dat ik het had gemeten was ik mijn onderste bocht rond de 24 graden en mijn bovenste rond de 18. 

Vraag 3: Draag je een brace of een ander korset?

  • Ik draag al bijna twee jaar een boston brace. Het eerste half jaar mocht ik de brace maar één uur per dag af. De driekwart jaar daarna ben ik heel erg gegroeid en mocht ik hem vier uur per dag af. Daarna mocht ik hem heel even acht uur per dag af, en nu, het laatste half jaar, overdag af en als ik ga slapen aan. 31 december hoef ik hem niet meer te dragen!

Vraag 4: Doe je aan een sport? Zo ja, hoe gaat dat met je rug?

  • Ik zit al langer dan een jaar op voetbal, en het is top. Sinds ik weer veel ben gaan sporten gaat het beter met mijn rug. Ik kreeg steeds minder last! Af en toe heb ik nog pijn maar dat valt reuze mee. Tijdens wedstrijden heb ik soms alleen last in mijn ribben. 

Vraag 5: Zit je bij een speciale kliniek of fysio? Zo ja, werkt het voor jou?

  • nv.t.

Vraag 6: Onder welk ziekenhuis ben je in behandeling?

  • Ik ben in behandeling bij het olvg 

Vraag 7: Denk je dat je geopereerd gaat worden? Ben je al geopereerd, hoe gaat het nu?

  • n.v.t.

Vraag 8: Waar zie jij jezelf in 10 jaar met je scoliose?

  •  Ik heb echt geen idee hoe ik mezelf zie over 10 jaar met scoliose. Ik denk dat alles gewoon goed komt en ik af en toe natuurlijk last heb, maar er verder niet veel over ga nadenken! 

Vraag 9: Denk je dat je je droombaan kan uitvoeren met je scoliose?

  • Ik weet nog niet wat ik later wil worden, maar ik heb wel een paar ideeën: modellenwerk, werken op een cruiseschip, juffrouw, journalist of actrice. Ik denk niet dat ik vele last heb van mijn scoliose als ik een van deze banen ga nemen.  

JOUW TITEL

Dit is waar uw tekst begint. U kunt hier klikken en beginnen met typen. Quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit sed quia consequuntur magni dolores.

Scoliose.nl
Follow us on Instagram!
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin